Customer Service / Operations (Lisboa e/ou Porto)
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Customer Service / Operations (Lisboa e/ou Porto)
Apply locations Bobadela, Lisboa Matosinhos (TIBA) time type Full time posted on Posted 2 Days Ago time left to apply End Date: July 31, 2025 (24 days left to apply) job requisition id JR 00724ROMEU is a vibrant, international andconstantly growing holding of companies dedicated to logistics sector. We are looking for motivated, talented and energetic professionals who work to the highest ethical standards.
At ROMEU we strive to ensure that our employees develop professionally and personally with us. We invest in training and are committed to
- house promotion.
What will your functions be?
Cliente
Atende ao cliente e/ ou agente durante todo o processo que dura o embarque , em aspectos como: gestão do tráfego, acompanhamento, confirmação da recepção da carga ou notificação da chegada da mercadoria ao destino via telefone e
- mail.
Informa o cliente quando o resultado de inspeção aduaneira , se for laranja / vermelho. E quando estiver verde, solicita e coordena a entrega.
Gere possíveis incidentes de sinistros com a companhia de seguros.
Tráfego de Importação / Exportação
Abertura de bookings e expedientes através do software SMART.
Organiza o tráfego com os fornecedores mais adequados em cada caso (companhias marítimas e transportadores) de acordo com a cotação feita ao cliente.
Mantém contato permanente com a companhia de navegação para: organizar o serviço, solicitar informações sobre cada embarque, informar sobre o posicionamento.
Recebe/ envia os pre-alertas e documentos enviados pelo agente.
Solicita o reporte da operação ao armazém quando aplicável.
Reporta o seu trabalho ao Team Leader e solicita intervenção em caso de incidentes graves.
Alfândega
Coordena cada operação com o Departamento Aduaneiro entregando cada expediente para despacho, priorizando as operações por data e controlando os expedientes no processo de despacho, e procede à entrega dos mesmos assim que são autorizados.
Coordena pedido de emissão documentos aduaneiros de suporte correspondentes e se aplicável (EUR_1, Certificados de Origem, etc )
Documentação
Prepara a documentação necessária para a correcta execução do embarque/ trafego : ordem de carga, Nota de Embarque, Ordem de Transporte, etc.
Enviar documentos relacionados com o envio aos Expedidor, Consignatários e/ ou agentes.
Solicita e envia stocks aos armazéns , se aplicavel.
Faturação
Fatura ao cliente, uma vez que a mercadoria tenha sido entregue ao seu destino e confirma faturas de fornecedores referente ao mesmo embarque com faturação finalizada.
Coordenação
Coordenados com os outros departamentos para a gestão correcta do tráfego (Comercial, Aduaneiro , Operações , etc. )
Gestão de documentação
Regista, atualiza e arquiva toda a documentação relativa à sua área de responsabilidade nos sistemas informáticos e no arquivo físico da TIBA Portugal
What are we looking for?
Sistema de Gestão e Certificações
Deve cumprir com requisitos do sistema de gestão QMA, COMPLIANCE, Segurança e Saúde no trabalho, RGPD.
Apoiar no controlo da documentação do sistema de gestão e cumprir requisitos na subcontratação com apoio na avaliação de fornecedores.
Cumprir com boas práticas ambientais e proteção. .
What do we offer?
Working at our company provides:
Positive Work Environment: We foster a collaborative and positive work environment that promotes employee
- being and satisfaction.Professional Development: We offer growth and professional development opportunities through tailored training programs.
Work-Life Balance: We value
- life balance, providing flexibility and options that cater to individual needs.Competitive Compensation: We recognize and reward talent with competitive compensation that reflects skills and contributions.
Additional Benefits: We provide complementary benefits, such as special promotions for health insurance, wellness programs, and other incentives supporting overall health and
- being.Culture of Innovation: We strive to maintain a culture of innovation, where ideas are valued, and creativity is encouraged to address challenges and seek innovative solutions.
Diversity and Inclusion: We celebrate diversity and promote an inclusive environment where each employee feels valued and respected.
Corporate Social Responsibility: We are committed to corporate social responsibility, engaging in initiatives from "Be Green" team at ROMEU, that has a positive impact on the community and the environment.
By joining our team, you'll not only find a place to contribute your skills but also an environment that appreciates and supports your personal and professional development.
ROMEU is a leading multinational logistics company with a global presence spanning over several countries. Our mission is to seamlessly connect the world through efficient and sustainable logistics solutions. Innovation is at the core of our approach, utilizing advanced technologies to optimize operations and deliver
- edge services. Committed to corporate responsibility, we implement sustainable initiatives, striving to reduce our environmental impact. With a
- centric culture, we celebrate diversity and ensure quality at every step of the supply chain. Join us on this journey where we're not just moving goods but shaping the future of global logistics.
- Informações detalhadas sobre a oferta de emprego
Empresa: Tibagroup Localização: Matosinhos
Matosinhos, Porto District, PortugalPublicado: 9. 7. 2025
Vaga de emprego atual
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