Customer Service Operator – German or French Speaker (On-site, Porto)
Dear applicant, the role of the Operator is to handle the requests from customers and our employees, as well as ensuring correct information is collected in our Platform to enable the smooth planning, execution and billing of our services:Ensure services are accepted by our employees in a timely manner
Troubleshoot issues with execution such as accessibility
Check-in with customers at onboarding
Process damages and quality issues
Process absences according to defined absence guidelines
Ensure customers have up to date payment information
Answer employees questions regarding contracts and payroll
Provide feedback to employees regarding their performance, escalating where required
Trigger the changes to employees’ contracts
Contribute to the planning and execution of employees and customer events
Make weekly calls to all your employees
Make calls to clients to follow up on quality of services
Double check that all new employees have updated availability on our platform
You are:Ambitious, committed and focus on
- improvement
Exceptional interpersonal skills
Excellent communication and telephone etiquette skills
Strong exposure to client relationship
You speak fluently:English + Germanor
English + French
Location: Porto (on-site only)To proceed with your application, please include your expected monthly net salary and CV. ------------------------------------------------Caro(a) candidato(a), A função do(a) Operador(a) é atender às solicitações dos clientes e dos nossos colaboradores, bem como garantir que as informações corretas sejam inseridas na nossa plataforma, de forma a permitir o planeamento, a execução e a faturação eficazes dos nossos serviços:Garantir que os serviços sejam aceites pelos nossos colaboradores de forma atempada
Resolver problemas relacionados com a execução, como acessibilidade
Realizar o
- in com os clientes no processo de onboarding
Processar danos e problemas de qualidade
Gerir ausências de acordo com as diretrizes definidas
Garantir que as informações de pagamento dos clientes estejam atualizadas
Responder a perguntas dos colaboradores sobre contratos e salários
Fornecer feedback aos colaboradores sobre o seu desempenho, com escalonamento quando necessário
Efetuar alterações nos contratos dos colaboradores
Contribuir para o planeamento e execução de eventos com colaboradores e clientes
Realizar chamadas semanais para todos os seus colaboradores
Contactar clientes para acompanhar a qualidade dos serviços prestados
Verificar se todos os novos colaboradores atualizaram a sua disponibilidade na nossa plataforma
Perfil Pretendido:Pessoa ambiciosa, comprometida e focada no autodesenvolvimento
Excelentes competências interpessoais
Excelente comunicação e etiqueta telefónica
Experiência na gestão de relacionamento com clientes
Fluente em:Inglês + Alemãoou
Inglês + Francês
Local de trabalho: Porto (presencial)Para dar seguimento à sua candidatura, por favor envie o seu CV e indique a sua expectativa salarial líquida mensal.
- Informações detalhadas sobre a oferta de emprego
Empresa: Company – Porto Localização: Porto
Porto, Porto District, PortugalPublicado: 18. 5. 2025
Vaga de emprego atual
Seja o primeiro a candidar-se à vaga de emprego oferecida!